top of page
Search

Kādu moci izvēlēties?

Ja Tu prasītu mammai, opim, draudzenei, darba kolēģim, autobusa šoferim un garāmgājējam kādu vīrieti/sievieti precēt...


Kas tur varētu sanākt? Pilnīga dažādas atbildes un viedokļi un vispār, ko garāmgājējs vispār par Tevi zin.




Ko daru es? Ļaujos visādiem stāstiņiem, analizēju, uzdodu jautājumus sev un testēju.


Pirmais stāsts - Paņem kaut ko foršu, seksīgu, nu Ducati vai Triumph būs nice.

Otrais stāsts - Tev vajag naked ielas moci, Hondas vislabākās, nevar nodzīt motoru.

Trešais stāsts - Jā, Transalp ir ok, bet nu meitenei...


Kas ir visefektīvākais - izmēģināt un pacietīgi gaidīt kad būs iespēja izmēģināt vēl ko citu un vērot vai man gribas iepriekšējo vai jaunais ir foršāks.


Līdz šim manā pieredzē ir 500 & 650 Honda, Yamaha Mt-07, Kawasaki Z750 & er6n, Africa Twin.


Mani pirmie screenshoti un acīs iemirdzējās prieks no caferacer - stilīgi bez gala, siekala tek no stila un krāsiņām un to, ka vintage looks & tad vēl tur cute ķiverītes klāt pieskaņojās, kāda seksīga ādas jaciņa un mati vējā plīvo no pusķiveres. Jā, laikam kkur filmas saskatījos, kaut gan nē. Pašas pieredze, tur gan viņus par cafe racer baigi nesauc, bet Vjetnamā pilns ar šādiem eksponātiem un arī kafijas vietiņas, kur ar viņiem doties. Skatījos visādus, bet nu mani centās atrunāt, jo veci un bez ABS. Tas gan mani neuztrauca, man vecs liekas - viegli sataisīt un bez ABS, hmmm es jau tāpat ar īres moci laižu, kuram nav ABS. Bet pašas NĒ šim bija komforta - es nevarēju iedomāties, ka es uz šī saliektu muguru braukātu tālos gabalus vai kaut vai Sigulda - Rīga.


Pēc tam nāca visāda veida Naked Hondas - tādas plikākas, bez visādiem plastmasiem un stikliņiem. Nu pirmā bija tā īres, ar kuru arī visvairāk km esmu nobraukusi.


Nu ne vainas viņai, kamēr nebiju pamēģinājusi citus... vienu brīdi domāju par šo, mazliet mazāku motoru, 500 hondu, paņēmu uz brīvdienām, kaut kā savādāk braucās, jutu, ka jauda nav baigi daudz, jo jau biju pieradusi ar 650 braukt... plus zilajai 4 cilindri un baltajai 2 cilindri, es nezinu ko viņi ēd un kas viņiem patīk, bet man patika labāk jaudīgāks ar 4 cilindriem.


Bet tad, protams, ir paši veikala svaigumiņi un jaunāko gadu modeļi, par kuriem - jā, protams, es gribu, BET - ooooo, bloki. Yes, dārgi.

Labi, bet sajūtas - Yamaha Mt-07 = konča! To sanāca moto skolā braukt, ar 2019 gada un nu cita štelle. Trāpījās arī kā mocītis manā eksāmenā, pirmo reizi.


Otro reizi liku ar Kawasaki Z750 un pēc tam teicu, ka tāds slāpulītis, nu kaut kā nebija tik ''smooth'' sajūta ar viņu kā ar Yamahu, instruktors teica, ka esot 2 cilindri, atkal nezinu ko šie ēd, noteikti drīz uzzināšu, kad kāds šo izlasīs un atrakstīs man - par to arī paldies jau šobrīd.


Nu redzat viņi tādi man vismaz liekas ļoti lapsenīgi, tādi agresīvi. Man kritiens uz apaļām lampiņām un tādu oldschool/vintage looks. Bet nu labi, turpinot klausīt visu ieteikumus un gandrīz bļāvienus:

TEV VAJAG ABS!
Nepērc tos vecos!

Es tā parēķināju, noma man izmaksā ap 200 eiro mēnesī, kad tiešām paņemu moci, tad braucu, vienkārši visu dienu pavadu uz moča, plus man nav nekas jāzina par riepu maiņu, ķēdes ēļļošanu un vēl sazin ko... ā, nav arī garāžas vajadzības un redzot kā es mainīju domas katru nedēļu, kad izmēģināju vai ieraudzīju ko jaunu, es jau sāku apsvērt - nu 800 eiro uz vasaru, hmmm, varbūt palikt ar nomas mocīti. Bet nu, protams, bija arī dienas, kad mocis nebija pieejams vai kad pēkšņi sagribējās sešos no rīta braukt peldēties un tad vienīgais transporta līdzeklis bija ričuks.


Doma kā doma, turpinu īrēt un dodos braucienos, līdz kādu svētdienu mani aizved uz mežu. Ar to pašu ielas moci, kur man likās - ar to vispār nav iespējams, slīdēs, kritīs un salauzīs mani. Damn, nē, šis tieši otrādi - klausa, vedā, ir mīksts un man acīs iemirdzās bērna prieks un samīlos vēl vairāk braukšanā!

Tad seko nākamais jaunums manā pieredzē. Tajā ''pirms meža'' svētdienā sēžot Siguldas Biskvītiņā un lēni čalojot ar savu draudzenīti, Aļonu, kura arī jau teoriju ir nokārtojusi, caur krūmiem pavērojam ''lielos močus'', kas noparkoti uz ietves. Viens no tiem Africa Twin - es saku, man patīk, bet čaļi saka, ka meitenei par smagu, par lielu un nebūs. Man parasti prasās pierādīt pretējo. Un redz, @elmartinyo izrādās ir Āfrikas Dvīnis un viņš saka, man jāizbrauc. ViņS vēsā mierā uzsēdināja mani uz sava jaunā Africa Twin monstra un oh, damn, tādu kuģi izrādās varu vadīt arī es? Laikam es beidzot saprotu īsto nozīmi teicienam ''TWIN FLAMES''.


Nu tā, kaut kā tajā slavenajā flow state, jeb plūsmas stāvoklī viens piedzīvojums noved pie otra un es laižu pamēģināt viņa otru, veco dvīnīti, kurš kā visi slaveni teica - neesot sievietēm, bet nu, ja man dos un tic, ka varēšu, kāpēc lai es turpinātu sēdēt kopā ar nevarīšiem un neticīgajiem, ja mani sauc izbaudīt pasauli uz jauna moto zirga muguras?


Un te nu tas bija, ceturdienas vakars un uzsēžos un mani atkal aizved uz mežu, ar šo monstrīgo uzreiz pa smiltīm un mēģināt noturēt un nenomest. Hmm, bet sanāca, nu bailīgi un pa bišķiņam, bet bez kritieniem un lauzieniem, bet ar slapju muguru un - ok, man vēl jāmācās, bet ir iespējams!



Un tad kaut kā vakarā viss salikās pa plauktiņiem - man austiņās skan āfrikāņu mūzika es domāju kādi ir maršruti pa to kontinentu un cik tas ir bailīgi un vispār neiespējami - tāpati balss, kura teica, ka nevaru braukt ātri, pa mežu vai ar lielu moci. Sveika, es pazīstu Tevi, bet šodien es izlamšu pati :) Varbūt tas būs rudenī izbraukt no veikala ar jaunu moci un doties uz Spānijas dienvidiem, lai pārbrauktu uz Maroku ar moci un tad lēni slīdēt pa karti uz leju līdz pingvīniem? Es nezinu, es ļaujos.


Tad rezumē - mēģini, ej uz ss.lv čeko, brauc izbraukt, iznomā, vēro, kas patīk un galvenais izdomā, kur visbiežāk brauksi, kādu sēdpozīciju gribi un kāds ekipējums Tev patīk.



Pamodos no rīta un sapratu - es gribu jaunu un labu moci. Aizrakstīju podcast un biznesa draugam un teicu: es gribu jaunu līmeni biznesā, jo tas nozīmē - es varu atļauties moci. Savus iekrājumus vecajam mocim ieguldīju biznesa koučingā un iešu uz priekšu pilnā jaudā, bet tikmēr arī ar nomas moci un iedoto enduro uz Kurland bike meet un citos piedzīvojumos! Tiekamies uz ceļa :)

51 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page