top of page
Search

Help!!! Man nav ko vilkt mugurā!!!


Yes, džinsi un ziemas zābīši sākumam bija ok!

''Vai tad nepietiek tikai ar ķiveri? Galvenais lai smuki izskatās!''


Sākumā man nebija ne ļoti daudz saprašanas, ne īstas vajadzības iedziļināties ko tur jāvelk un kur nu vēl sākt meklēt kaut kādus apģērba gabalus pa kosmiskām cenām. Bet nu mazliet jau gribējās un uz to ''tiesību'' likšanas pusi vilka un, kad pazīstama dāma teicās, ka pārdos savu pirmo braukšanas komplektiņu, es pieteicos piemērīt un zem 100 eiro tiku gan pie biksēm, gan jakas. Likās ir ok, gan uz astītes pavizināties un, ja likšu tiesības gan jau noderēs.





Bet nu man ir tā: nepatīk kā izskatās & nevilkšu.

Jo es visu laiku par to domāšu, jutīšos tizli tajās platajās slēpošanai līdzīgās biksēs, nu labi, īstenībā viņas izskatās diezgan ok, bet esmu pieradusi pie Jogas legingiem un tādām piegulošākām drēbēm. Izlēmu šoreiz tā palēnām un ar tiēšām tādu - sajūtu, ka ir manējais, bet ar pirmo ar nelekt un uzreiz nepirkt, jo nevienu brendu un kas ir labs un kas galīgi garām es nezināju. Kaut kādi tur drošības sertifikāti un visādi interesanto nosaukumu materiāli - pilnīgi jauna pasaule man!!!


Un kāpēc gan to neizbaudīt. Iesākās tāds vērošanas posms - kāds kuram mocis, ko viņi velk, kas tur ir pa zīmītēm uzrakstītas. Ko veikalos pārdod? Kas notiek ss.lv?


Iesāku ar moču veikalu apmeklēšanu - nu nav jau tā, ka ir viegli aiziet izmērīties un iet prom neko nepērkot, kad Tev tur tādas atlaides dod un visu ko sastāsta.


Nu, bet tieši tā - sastāsta, jo pati jau neko nezināju.

Pirmais ko sapratu:

Izmēri - galīgi ne tādi, kādus es pazīstu!!! Ak, kāds error būtu bijis, ja es kaut ko no interneta sūtītu. Te kaut kādi itāļu izmēri, te parastie, mēries ar metramēru, bet tāpat gudrs netiec.

Vislabākā metode, ko sapratu: ja ir kaut kas internetā par labāku cenu, tad atrodi veikalu, piemēri un uzzini savu izmēru. Bet nu Latvijā sieviešu apģērbi ir, protams, ka mazumā, tāpat kā sieviešu motopeles.
Ja es jau mācētu braukt.. tad šis būtu dikti foršs

Piemēram, motosporta čalīši jau bija pa tādu ''lēto'' (500 eiro) gatavi atdot šo ādas kombīti, kurā es kanapi iespraucos iekšā domājot - nu jā, ādas kombīti varētu, tas nekas, ka pati vēl pat pa ielu neesmu braukusi :D man uzreiz ideja - tā kā tie slēpotāji, kuriem jaunās sezonas drēbes, bet tikai kalna galā stāv un pļāpā.


Tagad, kad ārā ir +30 es noteikti ātri viņā notievētu un derētu labāk.




Āda vai Tekstils - cik noprotu no pārējiem braucējiem - vieniem stils patīk, otriem drošība un tāpēc izvēlas ādu. Kad prasīju par drošību, liela daļa nemaz nav pētījuši un tad pati ķēros klāt izprast kas un kādi aizsargi ir un kāpēc vieni vai otri labāki. Grupas čatā, kur ir ap 300 moto braucēji par muguras aizsargiem jautājumu neviens nepieminēja, ka uzvelkamās bruņas pasargā vairāk -

nu vismaz pēc ''interneta testiem''. Dzīvosim - Redzēsim...

tā kā biksēs kaut kas neērts, ā, vnk nevar pakustēties!
Āda izskatās tā ''pa nopietno'' un dāmām seksīgi.

Tekstils tā šad tad arī ''vācu tūrista'' stilā sanāk. Bet, kad pats sāc braukt, tad ātri vien var saprast, te nav ko stilot, pietiek izbraukt karstā dienā un līdz ģībšanai sasvīst, kad saproti, ka šī jaka ir par karstu. Vai, kad pirmo reiz no draudzenes aizlienēto ādas jaku uzviklu pati uz braukšanu un sapratu, ka stūri knapi varu pagrozīt, jo tomēr nav mans izmērs. Vasaras sākumā, kad ārā bija ap +20 mana tekstila jaka vakarā bija dikti par plānu un mājās braucu klabošiem zobiem, kas uz ceļa nozīmē - Tu vairs nekoncentrējies uz satiksmi un braukšanu, bet gan kā ātrāk sasildīties.

Veikalā āda var likties nu ļoti neērta, pieļauju, ka pēc tam iestaigājas un ir super sajūta ''kā otrajā'' ādā. Esmu vēl savas pirmās ''ādinieces'' meklējumos un ļauju šai nākt pie manis.


Tāpēc es ļoti novērtēju,

ka nopirku ''pa lēto'', aizņēmos un izmēģināju dažādos laikapstākļos dažādas drēbes.

PMJ spring leggings & Modeka Jaka

Tad superveiksmīgie pirkumi un ''epic fail'''

Legingi - PMJ SPRING legingi - nu reāli kā jogas legingi, bet ar aizsardzīvu visā garumā un ar aizsargiem. Augstā josta un man bieži ir jautājuši - kur man moto bikses, jo izskatās, ka vienkārši legingi. Esmu braukusi +20 un ir silti, pie +30 ir karstāk, bet nedomāju kādā citā apģērbā būtu ''vēsi''. Latvijā atradu 4Speed veikalā

Visaugstākā aizsardzība no tekstila biksēm - ritīgs score! Ļoti labi staipījās, man noteikti derēja kādi 4 izmēri gandrīz vienādi. Ikdienā velkāju UK10/EU38 un šie ir 28 izmēra.






Ķivere arī bija ritīgs trāpījiens 100niekā - skatījos crash testu rezultātus un vispirms piemērīju, tad pasūtīju no https://m.louis.eu/ .

HJC C-70 un pieskaņoti nadziņi

Kāpēc ne lietotu - pirmkārt, cenas baigi neatšķiras, galva svarīga un pēc teorijas - ķivere ir derīga 5 gadus vai vienu triecienu un kā es varu zināt vai lietotās ķiveres pārdevējs nav kritis, turklāt ir forši, ka jauna - apkārt sejai viss svaigs un tīrs!


Jaka - ss.lv! Lai dzīvo Bolderājas garāžas un sievas, kas vairs negrib braukt - 40 eiro un Modeka jaka manējā. Ļoti silta, ko sajutu nomainot to no savas vasarīgās jakas, bet nu karstajās dienās pa siltu. Ko es noteikti iesaku apskatīt, kad pērkat - kabatas, ja Tu nebraukāsi visu laiku ar somu Tev gribēsies kaut kur ielikt telefonu - un ir tik stulbi, ja nav kabatu. Apskati visus aizsargus - vai vispār ir un vai ir sertificēti. Muguras aizsargi bieži nenāk līdz vai nāk tādi putuplastiņi, izņemot ārā un apskatot, ja neredzi neko uzdrukātu virsū zināsi, ka nekādu drošību tas nedod. Tad nu es arī meklēju, ko mugurā likt iekšā - prasīju, kā jau augstāk minēju, daudzi nemaz nezin un īsti viņus neuztrauc šīs štelles, bet es labāk uzzinu tagad, jo savu bez ekipējuma laiku jau Vjetnamā izdzīvoju ar lauztiem kauliem ar sanāca būt, tad tagad - foršāk justies labi, droši un baudīt braucienu. Palasot tos pašus testus arī tur ir tie paši divi līmeņi 1 & 2 un 2 ir drošāks, bet, muguras sargs, ko velk uz muguras, nevis ievieto jakā esot 3reiz drošāks. Hmmmm... bruņurupuču ņindzas laiks... atkal palīdzēja ss.lv un tiku pie savējā: Dainese 3reiz lētāk nekā jauns un izbraucot pirmos 100km varu teikt - patīk, sajūta, ka drošībā un somu vairs nejūt pie muguras, plus brauc ar taisnu muguru! Redzēs kā būs tālāk, bet pieļauju, ka tikai sajutīšos vēl ērtāk un pieradīšu vēl vairāk.


Fail, jeb neveiksmīgie pirkumi: cimdi & tekstila bikses.

Cimdiem vienkārši izmērs bija daudz par maz, tos tagad rūpīgi izmērīju un redzēs vai nākamie sūtītie būs ok, tie tiešām jāmēra un arī pirmie, ko pirku - bezfirmas ādveidīgie jau ir gandrīz pa galam un es braucu tikai 1.5 mēnešus - tā kā ir vērts ieguldīt kvalitatīvās precēs - dāma no kuras veiksmīgi iegādājos zābaciņus savus cimdus 8 gadus nēsā.

Šie Held cimdi bija stipri par mazu, tagad uz pārdošanu

Bikses - pat aizbraucu un uzmērīju, derēja un viss forši, bet tikai uzsēžoties uz moča sapratu - spiež visās malās un atkal, Tu vairs nebaudi braucienu, tikai domā kā lai sagriežas tā, la nespiež - it īpaši tās iegurņa vietas - cik redzu ādas biksēm tur tāds staipīgs materiāls un to tagad skatos, kad čekoju vēlvienu pāri bikses. Pagaidām katru dienu nebraucu un manas ļoti ātri žūst, tāpēc paspēju izmazgāt un izžāvēt, bet otras būtu ļoti labi!

Tāpēc forši ir braukt mērīt lietiņas uz moča - ar muguras sargu tā sanāca - uzvilku, izbraucu, uzsēdos uz moča un varēju pārbaudīt vai piemēram netraucē sēdeklim. Biksēm, kas visvairāk man nepatīk, ka slīd pa sēdekli, tādā ziņā tie legingi ir ideāli!


Ak, pēdējais - vēl neizmēģinātais, bet domāju, ka būs super draugs, kas vienmēr būs moto bagāžniekā - lietusmētelis!

Neesmu vēl iemēģinājusi, bet tajos braucienos, kad lietu izbaudīju - viss ļoti ātri izžuva un mazliet palīdzēja lietus jaka, kurai arī ir forša neona dzeltena krāsa, bet šis, to vēl iztestēšu un tad jau redzēs vai pa lietu arī varēs ''gāzt''.


Nu tā, ak apavi, to vēl neuzspēju - atkal pie tām pašām biksēm - ar dāmu, kura pārdeva čatojām un es vienmēr uzprasu vai ir kas vēl pārdodams, nē šoreiz, vispār viņa uzjautāja - a ko Tu kājās velc? Teicu:

Vēl ar māsas Vans kedām laižu & meklēju sev īstos. Viņa izvilka no skapjaugšas noputējušus Dainese zābakus un par smieklīgi zemu summu nopirku abus - bikses un zābakus un esmu ļoti apmierināta ar tiem - it kā biezi, bet nesvīst, ūdeni caur nelaiž un silti = Ideāli!





Tākā rēķinātājiem - kopsumma visam ap 500 eiro, bikses un ķivere jauna, pārējais lietots. Bet, ja man no sākuma šo teiktu es jau ''mestu plinti'' krūmos un neko neuzsāktu - sākam ar aizlienētiem, lietotiem, testējam - pērkam/pārdodam un lēnā garā atrodam savējo!

Gaidīšu Tavus ierosinājumus un jautājumus - tepat komentāros vai var ''pa taisno'' uz epastu ommmsome@gmail.com vai IG: ommmsome vai FB: Monta Vilumsone


Nobružātie Dainese zābīši, pie skrīveru saldējuma

Populārākie moču veikali Rīgā:


Man vislabāk izvēle, attieksme un serviss patīk 4speed, tur gan legingus sev atradu, gan ķiveri piemērīju un vēlāk arī ķiverei pinlock nopirku, ko puiši ielīmēja iekšā (tād štellīte, lai nesvīst stikliņš ciet)


Lietotas lietiņas ss.lv


Ārzemju veikali:


Ir vēl citi, protams, bet izskatās, ka visi zem viena, jo gan lapas vienādi izskatās, gan cenas vienādas - tad jāskatās kādas piegādes cenas un laiki. No Louis bija ļoti ātri un demokrātiska cena piegādei.


p.s. par ko Tu vēlies nākamo ierakstu - kādu LV ceļojumu vai kā satikt citus motobiedrus?


16 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page